Personlig assistans handlar om att våra kunder som har en funktionsnedsättning och behöver mycket stöd med olika saker i tillvaron skall kunna leva ett liv som andra. Det är i assistentens dagliga möten med vår kund som kvaliteten i verksamheten visar sig.

För att kunna leverera kvalitet måste vi hela tiden utvecklas inom ett antal områden.

Varje anställd måste få stöd att utvecklas i sin roll. Vi lägger stor vikt vid utbildningar och handledning av vår personal. Detta gäller alla, assistenter såväl som administrativ och kundstöttande personal.

Varje arbetsgrupp kring en kund måste få stöd för att utvecklas och kunna göra ett bra jobb gemensamt. Här är personalmöten, dokumentation och stöttning en viktig del för att skapa kvalitet och säkerställa att kunden upplever kvalitet i assistansen.


Vi arbetar också med att utveckla våra processer och rutiner. Grunden för detta är att vi letar efter förbättringsområden som framkommer under vårt arbete, utifrån synpunkter från kunder, anställda  och andra. Även politiska förändringar, som lagstiftning och myndigheters föreskrifter mm ligger också till grund för detta.